Gå til hoved-indhold

Fraktionen af lønmodtagere

Fraktionen af lønmodtagere optager alle bandagister, som er ansat i et lønmodtagerforhold. De varetager lønmodtagernes interesser overfor arbejdsgivere og myndigheder. Det enkelte medlem skal være medlem af Danske Bandagister for at kunne melde sig ind i Fraktionen af Lønmodtagere.

Fraktionens mål er at fremme medlemmernes interesser overfor arbejdsgivere og myndigheder. Vi samarbejder med en juridisk rådgiver i FTF (Funktionærernes og Tjenestemændenes Fællesråd). Vi gennemlæser kontrakter ved f.eks. ansættelsesforhold, forhandler medlemmernes overenskomstfornyelser samt rådgiver i tilfælde af tvist.

Alle oplysninger behandles i fortrolighed, da bestyrelsen har tavshedspligt.

Fraktionen tegnes af en bestyrelse bestående af 5 medlemmer.
Alle bestyrelsesmedlemmer vælges på den årlige generalforsamling som afholdes i forbindelse med Danske Bandagisters årsmøde.

Du kan læse mere om FAL her